Leerlingen

De leerlingen die bij ons naar school gaan, zijn tussen de 4 en 12 jaar. Bij onze leerlingen kan er sprake zijn van een verstandelijke beperking, een motorische beperking, hechtingsstoornis, slechtziendheid, slechthorendheid en/of autisme.

Onze visie

Als ouder wil je niets liever dan dat je kind écht gezien wordt. We kijken daarom naar de totale ontwikkeling en onderwijsbehoefte van elke leerling. Wat is er nodig om met succes zijn of haar schooltijd te doorlopen? Hun kwaliteiten en mogelijkheden staan daarbij voorop. Op het gebied van schoolse vakken, sociale vaardigheden én vrije tijd.

Speciale ondersteuning

Onze leerlingen hebben behoefte aan rust, veiligheid en structuur. Ze hebben vaak een grotere zorgbehoefte en hebben ondersteuning nodig vanwege hun gedrag, beperking en/of gezondheid. Wij bieden deze ondersteuning graag. Dat doen we met een team enthousiaste professionals met hart voor de leerlingen.

Units en groepen

Het speciaal onderwijs op De Blink heeft drie units met elk een goed samenwerkend onderwijsteam. Iedere unit heeft drie groepen met vaste leraren en onderwijsondersteuners. De groepen worden ingedeeld op leeftijd en op leerroute. De grootte van de groepen verschilt en is afhankelijk van de samenstelling en ondersteuningsbehoefte van de kinderen in de groep. Leerlingen zitten vaak meerdere jaren in een groep. We komen hiermee tegemoet aan de langere tijd die leerlingen vaak nodig hebben om tot ontwikkeling te komen. Daarnaast leren we de leerlingen zo beter kennen.