Veiligheid

We willen dat elke leerling zich veilig voelt op school. Zodat je kunt leren en groeien. Hoe we zorgen voor een veilige school staat beschreven in ons schoolveiligheidsplan: vraag er gerust naar op school.

Basisveiligheid

• We voorkomen zo goed mogelijk ongelukken op school en het schoolplein.
• We zijn altijd in de buurt van leerlingen en houden toezicht.
• We besteden extra aandacht aan samenwerken en voor jezelf opkomen.
• We gaan geweld en pesten tegen.
• We volgen qua gezondheid de richtlijnen van het RIVM.

Ritme en structuur

Voor onze leerlingen zijn structuur en duidelijkheid belangrijk. We werken daarom met een voorspelbaar dag- en weekritme. Elke leerling weet wat hij of zij die dag kan verwachten. We nemen elke leerling serieus en luisteren naar zijn of haar mening. Dat doen we in een veilige omgeving. Waarin iedere leerling zichzelf kan en durft te zijn.

Heldere gedragsregels

Op school hebben we afspraken over hoe we met elkaar willen omgaan. Dit zijn onze gedragsregels. Leerlingen horen de schoolregels te kennen. Zo weet iedereen wat we goed vinden en wat niet.

Veilig en prettig leerklimaat

We onderzoeken regelmatig het leerklimaat in alle groepen. Hoe vinden de leerlingen het in de klas? Voelen zij zich prettig? En voelen zij zich veilig?
Als er verbeteringen nodig of mogelijk zijn, is dat óns huiswerk.

Meldcode Huiselijk geweld

Kindermishandeling of huiselijk geweld melden we bij de instanties. Als we denken dat een leerling slachtoffer is, nemen we contact op met de politie. Dit staat ook in de meldcode Huiselijk geweld. De meldcode kun je inzien op school.